Kā piespiest sevi sportot mājās

Arī karantīnas laikā ir svarīgi neaizmirst par ikdienas treniņiem un uzturēt sevi labā formā. Lasi un uzzini par interesantām sporta zāļu alternatīvām!

Neatkarīgi no tā, kāda tev līdz šim ir bijusi ierastā sportošanas rutīna, droši vien tagad pandēmijas iespaidā tā ir krasi mainījusies. Skrējējiem jāievēro 2 metru distance no citiem, sporta zāles ir ciet un grupu nodarbības nenotiek. Tomēr svarīgi ir būt aktīvam arī šādos apstākļos, jo sportošana ir viens no galvenajiem nosacījumiem, lai saglabātu labu veselību.

Mājas režīms nav iemesls slinkot un mest plinti krūmos, jo tikpat labi var trenēties arī bez jebkāda aprīkojuma. Turklāt tagad, kad lielākā dienas daļa tiek pavadīta sēžot, svarīgi ir izkustēties. Vienalga, vai līdz šim esi bijis aktīvs svaru cilātājs vai tomēr ar sporta zāli esi bijis uz Jūs, ir īstais laiks izmēģināt mājas treniņus.

Aprīkojums

Lielu daļu vingrinājumu vari darīt tikai ar ķermeņa svaru un bez jebkā cita, taču vienmēr noder jogas paklājiņš, lai padarītu virsmu, uz kuras vingro, mazāk slidenu. Ja vēlies ieguldīt nedaudz līdzekļu, vari iegādāties dažas hanteles un dažādu pretestību gumijas.

Mājas apstākļiem ir lieliski piemērotas hanteles, kurām var mainīt svaru, pieliekot papildu diskus. Ja tādas nevari atrast, tad centies izvēlēties tādu hanteļu svaru, kurš būs piemērots dažādiem vingrinājumiem – gan kāju, gan plecu, gan roku vingrinājumiem.

Pasūti nepieciešamo internetā, lai izvairītos no liekas veikalu apmeklēšanas!

Vingrinājumi

Mūsdienās jebkāda veida treniņu piekritēji spēs atrast vingrinājumus un jau izstrādātas programmas internetā. Vari sekot līdzi kādam paraugam YouTube, kas ir vēl motivējošāk, jo dari to kopā vienlaikus ar kādu, kas demonstrē vingrinājumus. Tā vari nodarboties ar jogu, spēka treniņiem bez aprīkojuma vai arī HIIT, kas ir augstas intensitātes intervālu treniņš.

Ja vēlies kārtīgi nosvīst īsā laikā, izmēģini šo HIIT treniņu:

Vēl lieliskus treniņus vari atrast Freeletics aplikācijā, kas pieejama gan Apple, gan Android lietotājiem. Bezmaksas versijā varēsi izvēlēties vingrinājumus atkarībā no tā, vai ir nepieciešams aprīkojums, vai tie ir tendēti uz kardio vai spēku, kā arī pēc sarežģītības pakāpes.

Treniņu iedalījums

Ja līdz šim biji pieradis atsevišķās dienās trenēt konkrētas muskuļu grupas (visbiežāk spēka vingrinājumu piekritēji ir pieraduši vienu dienu trenēt ķermeņa augšdaļu, bet otru dienu kājas), tad mājas apstākļos šo būtu nedaudz grūtāk īstenot. Tā vietā vari pieturēties pie full body treniņiem, kuros tiek nodarbinātas visas lielās muskuļu grupas.

Šādi nedēļas un attiecīgi mēneša laikā spēsi izpildīt lielāku vingrinājumu apjomu, kas ir viens no nosacījumiem muskuļu masas palielināšanai vai vismaz saglabāšanai. Lai gan progresīvu pārslodzi pakāpeniski iegūt spēka vingrinājumos būtu grūti, jo izmantotie svari ir ierobežoti, centies palielināt atkārtojumu skaitu vingrinājumos ar katru nedēļu. Tā spēsi novērot vismaz kaut kādu progresu pat pašos primitīvākajos vingrinājumos, piemēram, atspiešanās.

Izmēģini šo full body treniņu!

Pamelas kanālā varēsi atrast daudz dažādu treniņu programmu, kuras iedalītas pa muskuļu grupām. Izpildi vienu vai kombinē ar vairākām!

Kur rast motivāciju?

Kaut gan tagad brīvdienas šķiet tādas pašas kā darba dienas, ir jāspēj ievērot sava veida režīmu arī tagad. Izvirzi mērķi tam, cik reizes nedēļā trenēsies, kā arī vari izstrādāt nelielu programmu ar plānotajiem treniņiem konkrētām dienām. Pēc to izpildes atzīmē kalendārā vai kādā aplikācijā, ka tas ir paveikts. Gandarījuma sajūta būs garantēta!

Vēl neliels triks: ja trenējies no rīta, ir labi uzreiz uzvilkt sporta tērpu, jo tad bez variantiem nāksies agrāk vai vēlāk sportot.

Vienkārši esi aktīvs!

Latvijā pagaidām vēl nav aizliegums pamest māju, turklāt laukā jau novērojams pavasarīgs laiks, kas lieliski piemērots skriešanai vai braukšanai ar velosipēdu. Tas būs ne tikai interesanti pavadīts laiks svaigā gaisā, bet arī kalpos par kardio treniņu, ja darīsi to pietiekami intensīvi.

Neaizmirsti sekot līdzi jaunākajām ziņām, lai pārliecinātos par to, kādas aktivitātes ir atļautas ārpus mājas! Šis nav īstais laiks iespringt uz rezultātu sasniegšanu izskata vai spēka ziņā, bet gan laiks, kad padomāt par to, cik svarīga tomēr ir veselība.

FOTO: GETTYIMAGES, Ekrānuzņēmums no app store

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tev varētu patikt