Digitālais detokss

Vai es kādreiz skaitījis, cik stundas dienā pavadi, lūkojoties telefonā? Ja tev ir interese, kā samazināt šo stundu skaitu, lasi un uzzini, kā Elizabetei izdodas ierobežot laiku, ko viņa padava pie telefona!

Digitālās ierīces ir kļuvušas par mūsu ikdienas neatņemamu sastāvdaļu. Tās izmantojam gan saziņai, gan izklaidei, gan jaunu zināšanu ieguvei. Lai gan, pateicoties sociālajiem tīkliem un internetam, esam kļuvuši tuvāki, taču reizē esam vientuļāki nekā jebkad.

Ik pa laikam ir vērtīgi paņemt pauzi no interneta un viedierīcēm. Atgādināt sev, kā izklaidēties bez telefona, datora, planšetēm un televizora!

Kā gāja man?

Dienā pie telefona pavadu vidēji četras stundas. Tas ir ļoti ilgs laiks, lai gan sadalīts mazos fragmentiņos, kas izkaisīti pa visu dienu. Visvairāk laika patērēju, izmantojot aplikāciju YouTube, aiz tā seko Instagram un Snapchat. Tātad top 3 ir izklaides un saziņas aplikācijas.

Jau iepriekš laiku pa laikam atinstlēju kādu aplikāciju, lai atpūstos no trokšņa galvā, kas nāk līdz ar interneta biežu izmantošanu. Šoreiz dienas dienas pavadīju, telefonu izmantojot tikai saziņai ar vecākiem.

Visas izklaides aplikācijas tika noslēptas mapītē, lai ieraduma pēc tās neizmantotu.

Šīs dažas dienas bija ļoti patīkamas, un es saskāros gan ar plusiem, gan arī ar pāris maziem mīnusiem.

Plusi, ar ko saskāros, neizmantojot telefonu izklaidei:

Iekšēji mierīgāka sajūta. Pirmajā un otrajā dienā bija jūtams neliels satraukums par to, ka esmu aizmirsusi kaut ko izdarīt, bet trešajā dienā mani pārņēma visaptverošs miers – nebija jādzird tas lielais domu troksnis sociālajos tīklos.

Daudz brīvā laika. Man bija par četrām stundām vairāk katru dienu. Ar to nebija problēmu, jo ātri vien atradu, ko darīt. Izklaidējos, lasot grāmatas, zīmējot un ejot pastaigāties.

Lielāka motivācija. Brīvība no trokšņa galvā un laiks, ko pavadīju, mazliet citādi atpūšoties, sniedza vajadzīgo motivāciju, lai beidzot pieteiktos sporta zālei. Man bija četras stundas dienā, ko varēju pavadīt, izklaidējoties pavisam citādi, un nolēmu, ka vienu no tām izmantošu veselības uzlabošanai.

Mazāk laika prokrastinējot. Vairs nebija viegla veida, kā izbēgt no problēmu risināšanas un maziem darbiņiem – tie bija gluži vienkārši jādara.

Vairāk dzīvoju savu, nevis citu cilvēku dzīves. Neskatoties, ko dara draugi un slavenības, man bija daudz vairāk laika, lai veidotu pašai savas atmiņas, dzīvotu savu dzīvi.

Mīnusi manam digitālajam detoksam:

Mazāk sazinājos ar draugiem. Neizmantojot Instagram un Snapchat, pamanīju, ka jūtos mazliet vairāk atsvešinājusies no draugiem. Ņemot vērā, ka digitālais detokss parasti notiek neilgu laiku, nevis mēnešiem ilgi, tas nav būtisks mīnuss. Reizēm pat ir labi mazliet atpūsties no draugiem, lai, atkal sazinoties, būtu lielāks prieks.

Pārākuma sajūta. Tā noteikti nav patīkama. Kad sapratu, cik brīva jūtos bez lielā interneta trokšņa galvā, sajutos pārāka, labāka par citiem. Uzreiz, kā šī doma iezagās galvā, es to centos apkarot, jo patiesībā jau jutos pārāka par savu pagātnes “es’’. Tā bija neliela iekšējā cīņa, ko uzvarēju.

Centos dalīties ar apkārtējajiem par to, cik jauki ir atbrīvoties no liekajām domām, un iedrošināju arī viņus pamēģināt digitālo detoksu. Dalījos ar savu pieredzi ar mīlestību un no sirds, nevis lieloties.

FOTO: GETTYIMAGES

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tev varētu patikt