Kā pārstāt ēst saldumus ikdienā

Esi liels saldumu mīlis, taču vēlies dzīvot veselīgi? Ieklausies Elizabetes padomos, kā samzaināt saldumu patēriņu ikdienā!

Sākoties jaunam gadam, gan bērni, gan jaunieši, gan pieaugušie izvirza mērķus un apņemšanās. Bieži tās saistītas ar savas veselības uzlabošanu – sportu, pietiekamu miega daudzumu un veselīgu uzturu. Cukuroti saldumi lielos daudzumos noteikti neietilpst veselīgā uzturā. Ar šiem dažiem soļiem atkarību no neveselīgiem saldumiem pārvarēt būs daudz vieglāk.

Jāsaprot savs “kāpēc”

Kāpēc tev ir svarīgi pārstāt ēst saldumus? Viens no galvenajiem iemesliem droši vien ir veselīgāks dzīvesveids. Jo vairāk iemeslu, jo lielāka motivācija būs nepadoties. Noderīgi būs padziļināti noskaidrot informāciju par saldumu izgatavošanu, ietekmi uz cilvēka organismu, kā arī dabu.

Sievietēm nav ieteicams lietot vairāk kā 6 tējkarotes pievienotā cukura dienā un vīriešiem – 9. Jāņem vērā, ka tas ir maksimālais daudzums cukura, ko ieteicams nepārsniegt.

Tātad jācenšas pēc iespējas samazināt pievienotā cukura daudzumu. Cukuru pievieno arī sāļajiem ēdieniem, piemēram, tomātu mērcei, tāpēc attiecīgais cukura daudzums sakrājas arī bez saldumiņu ēšanas.

Paaugstināta pievienotā cukura izmantošana ir saistīta ar aptaukošanos, otrā tipa diabēta veidošanos, paaugstinātu iekaisumu organismā, aknu steatozes attīstīšanos, pazeminātu imunitāti, kā arī kariesa veidošanos.

Svarīgi pieminēt, ka lielāko daļu saldumu iesaiņo plastmasas iepakojumā, kas nav dabai draudzīgs.

Uzzini par plastmasas ietekmi uz vidi – Plastmasas sniegs!

Mazāk apspriests ir tas, kā darbojas saldumu ražošanas bizness. Kakao un cukurniedru cukura iegūšanā izmanto bērnu un vergu darbu.

Par to vairāk vari uzzināt, noskatoties dokumentālo filmu “The Dark Side of Chocolate’’:

CNN video par bērnu darbu cukurniedru plantācijā:

Nereti darbiniekiem maksā grašus, darba apstākļi ir veselībai bīstami un tiek kavēta bērnu izglītība un attīstība. Kakao plantācijās bērnus nopērk kā vergus, un viņi bieži vien nekad vairs neredz savas ģimenes. Ja viņi nestrādā pieteikami ātri vai daudz, tad tiek sisti.

Mērķis – ko tu gribi panākt

Mērķis ir tas, uz ko tu tiecies! Varbūt tās ir kādas noteiktas pārmaiņas tevī, piemēram, veselīga svara uzturēšana, varbūt tā ir brīvība no cukura atkarības, bet varbūt tu nevēlies atbalstīt šo industriju, aiz kuras slēpjas ciešanas un bērnu darbs. Kas ir tavs mērķis?

Uzzini vairāk par mērķu sasniegšanu – Disciplīna mērķu sasniegšanā un Kā sasniegt mērķus?

Izdomā noteikumus!

Šajos noteikumos iekļauj īpašus izņēmumus, kad atļausies nobaudīt kādu saldumu, izvēlies tos, kuriem uz iepakojuma atrodama fair trade zīmīte.

Un galu galā, ja iznāk paslīdēt un apēst kādu saldumu, nepadodies, bet turpini! Tavs mērķis ir pietiekami svarīgs, lai to sasniegtu.

Grūtākā brīdī atceries un apdomā, kāpēc tu visu to dari, un kļūs vieglāk.

FOTO: GETTYIMAGES, Publicitātes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tev varētu patikt